sobota, 24 listopada 2012

Kobiety w ogrodzie

Pomysł na kartkę? Pomoc wielkiego malarza:)
Pamiętacie, jak na rynek wchodziły czasopisma typu "Wielcy Malarze"? Wtedy był to rarytas... Teraz łatwo dostać się do każdego albumu, każdy obraz znaleźć w sieci, nie żal mi więc ciąć moich skromnych zbiorów. Muszę powiedzieć, że te gazety wydawane były wyjątkowo porządnie, żaden domowy wydruk nie miałby takiej jakości.
Tytuł tego obrazu Moneta to właśnie "Kobiety w ogrodzie". A właściwe kobieta - modelką wszystkich postaci była przyszła żona malarza. Wykorzystałam fragment, mistrz się chyba nie obrazi;)
W zasadzie taka kartka robi się sama. Obraz jest na tyle inspirujący, że wystarczy kilka dodatków, które same wskakują do ręki i układają się na właściwym miejscu:
Istota kartki tego typu tkwi we właściwej ramie (w końcu to obraz;)), rodzaju passe-partout. Fragment podkleiłam tekturką, pocieniowałam też jej brzegi, żeby uwypuklić efekt przestrzenności:
 Czy zawsze robicie pudełka do Waszych kartek? Ja najczęściej przewiązuję je wstążką:
Na koniec jeszcze kartka-pięciominutówka (była tak szybko zrobiona i wręczona, że nie miałam czasu zrobić jej porządnych zdjęć):
Znowu przestrzenność:
Glosssy accents i cieniowany stempel:

2 komentarze:

  1. Piękne są obie :) Cieniowany stempel super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie tak współpracować ze znanym malarzem, prawda?;) Świetny pomysł na niepowtarzalną kartkę, w dodatku o charakterze edukacyjnym!
    A tulipan taki świeżutki, piękny!
    marysia

    OdpowiedzUsuń