poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Drzewo Krzyża i długi post wielkanocny:)

Tę kartkę chciałam pokazać w Wielki Piątek, ale w sumie tak się stało, że to rzeczywiście był dzień milczenia i postu internetowego. Teraz jesteśmy już w radosnym czasie oktawy wielkanocnej, ale kartkę i tak pokazuję - w końcu drzewo krzyża wyraża raczej życie i zmartwychwastanie niż śmierć:)
Dlaczego jaskółki? Odpowiedź tutaj.
Do kartki mam szczególnie emocjonalny stosunek po pierwsze dlatego, że bardzo lubię metaforę Drzewa Krzyża, a po drugie dlatego, że przy jej tworzeniu po raz pierwszy od dawna sięgnęłam po farby nie po to, by zamalować nimi płaską powierzchnię.
Zgłaszam ją na to wyzwanie w UHK
A krzyż powstawał tak:
Najpierw naszkicowałam rysunek na grubym (250 g/m2) papierze cansona do szkiców, akwareli itp. Wybór papieru okazał się kluczowy - o ile krzyż wyszedł szybko taki, jak chciałam, o tyle wersji jaskółek było chyba ze 20, a papier dzielnie to zniósł;)

Malowałam rozwodnionymi farbami akrylowymi...
...i zieloną temperą:
Zielona tempera pojawiła się, ponieważ akrylowa zaschła na kość. Kiedyś zastanawiałam się, czy akryle mają jakąś określoną żywotność. Tak, mają:) I nie wiem, czemu akurat zielona (i żółta) wyglądają tak:
Próbowałam jeszcze ratować sytuację, mieszając pomarańczową (z braku żółtej) i niebieską akrylówkę, ale wyszło buro i skończyło się na temperze.
A na dowód tego, że kiedyś malowałam duuużo (aż samej trudno mi dziś uwierzyć), widok na pudełko z farbkami, które pamięta czasy LO, i które mnie uraatowało:

I wreszcie: wszystkim drogim Czytaczom składam życzenia wielkanocne 
życia pełnią Życia:)

Koszyczek wielkanocny z chorągiewką z poprzedniego posta
Baba, na której lukier pierwszy raz wyszedł mi tak, jak chciałam
I jaja w łupinach cebuli, jeszcze przed ugotowaniem

4 komentarze:

  1. Tak, tak, te wielkanocne akcenty bedą jeszcze jakiś czas umilaly życie :) Więc obrazy jak najbardziej na miejscu !
    marysia

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm! te farbkowe pudełko baaardzo poruszyło mnie! Kocham takie widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczny obrazek!!Jestem pełna podziwu!!Oczywiście karteczka z nim wyglada przeuroczo!

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem po wrażeniem kartki

    OdpowiedzUsuń