wtorek, 25 października 2011

Miodek na jesienny chłodek

Czy ja już pisałam, że jestem zbieraczem? W moich zbiorach jest na przykład kilka uroczych słoiczków: trójkątne, ośmiokątne, beczułkowate, bardzo wąskie, bardzo niskie... Kilka razy zdarzało mi się kupić produkt tylko dla słoika, ale pewnie to znacie;) Miodkowy słoik należy do grupy trójkątnych. Był w nim dżemik. A teraz jest miodek. Na jesienny chłodek:)
 
 
Polecam miód mniszkowy, najlepiej z certyfikowanej pasieki, nie ze sklepowej półki. Po pierwsze ma przyjemny, dość łagodny, ale charakterystyczny smak, po drugie - jest zdrowy (jak to miody; ten podobno leczy alergię). W moim mieście można kupić miód "prosto od pszczoły" na targach ekologicznych i festiwalach, ale dobrze też wypytać znajomych, może mają zaprzyjaźnionego pszczelarza. Jest taniej, zdrowiej i smaczniej:)
Dobrze kupić miód w dużym słoiku, a potem go poporcjować dla siebie i bliskich:) Oczywiście z własnoręcznie wykonaną etykietką.
(Przy okazji pragnę wyrazić podziw dla wszystkich, którzy sami robią przetwory, ja niestety jakoś nie mogę się zebrać, a to też świetny słoikowy prezent, o tak, zdecydowanie zgadzam się ze stwierdzeniem "przez żołądek do serca";)). 

Eat honey 
My bunny
Yes, I know this rhyme isn’t very sophisticated. In fact it isn’t sophisticated at all, but maybe at least made you smile:D In Polish title rhyme is better and says “honey for cold autumn days”. 
I have a little collection of jars. Tall, small, triangular (like this one), octagonal… Sometimes I buy something to eat only because I like the jar;) I try to buy honey only from bee-keeper. It’s healthy and tasty. I get big jar of honey, I put it to few smaller jars and I have gift for the nearest and dearest. Of course handmade label is necessary.

1 komentarz:

  1. To ja, "misio". Chciałem zaświadczyć, że miodzio z takiego słoiczka jest podwójnie wyborny!:) Dziękuję!
    Patrząc na pogodną, pomarańczową krateczkę z pszczółką można nie zauważyć jak miodzio znika. By nie tracić walorów estetycznych, "misio" postanowił napchać innego miodku do opróżnionego słoiczka. Z braku tytułowego mniszkowego będzie to wielokwiatowy. Bardzo prawdopodobne, że wśród tych wielu kwiatów trafi się mniszek;)
    Kubuś P.

    OdpowiedzUsuń