niedziela, 30 października 2011

Etnoinspiracje

Dzisiaj zapowiadany przy okazji albumu podróżnego z Gdańska post z relacją z wystawy:)
Wystawa nosiła tytuł Etnoinspiracje i pokazywała przedmioty wykonane przez artystów zainspirowanych sztuką ludową. Inspiracja płynęła zarówno z formy, jak i wzornictwa czy techniki wykonania. Zgromadzono współcześnie wykonane stroje, graffiti, meble, nawet zdjęcia tatuaży... No i przedmioty wykonane z papieru!:)
Pamiętacie, jak pisałam o wystawie Fascynacja papierem? Dowiedziałam się tam, że w stowarzyszeniu artystów tworzących z papieru jest jedna osoba z Polski. Może autorka tej pracy?;)
Magdalena Godawa, "Inspiracje z papieru"
Autorka prowadzi blog: http://makkirequ.blogspot.com/

Jeden ze słupów podtrzymujących strop ubrany został w koszulkę z papierowej plecionki, z której można też wykonać taki oto kufer:
Katarzyna Herman-Daniec, "Skrzynia PLECIUGA"

Chciałam przygotować dla Was pełną fotorelację, ale napotkałam pewien opór ze strony personelu.
Dlatego pokażę jeszcze tylko dwa piękne dywany:
Agnieszka Czop, Joanna Rusin, "Dywan Koguty",
a pod nim
Agnieszka Czop, "Dywan Wycinanka"

i widok na salę wystawową:

Swoją drogą, patrząc na takie przedmioty często zastanawiam się, gdzie leży granica między rzemiosłem, sztuką użytkową a sztuką. Czy sztuka musi być tylko dla sztuki? Nie wiem. Ale uważam, że to prawdziwa sztuka być dobrym rzemieślnikiem.

Z tą refleksją Was zostawiam i przyznam, że jestem bardo ciekawa Waszych przemyśleń:) 

Some time ago I promised to write about craft exhibition, that I’d seen. It was called Ethnoispirationes and showed furniture, clothes, graffiti, even tattoos and other things inspired by folk art.
Unfortunately I couldn’t take much more pictures. I’m not a journalist and I didn’t have accreditation;) Yes, It’s a joke, but nearly to truth. I have one thought connected with this exhibition.
Where is the difference between art and craft? Is art only for art? Don’t you think, that good craftsman is an artist?:)

2 komentarze:

  1. A ja się zastanawiam, jak utrwalić tak delikatną materię, by np. nie zamokła? Myślę o wyplatance papierowej wokół doniczki z żywym kwiatem. Ciekawi mnie też, rurki z jakiego czasopisma łatwo by się gięły. Jak widać, zostałam zainspirowana!:)
    marysia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa wystawa i ciekawe refleksje :) Uważam, że prawdziwa sztuka powstaje z ciężkiej pracy i kształcenia swojego warsztatu. Czyż rzemieślnik nie jest więc artystą? :)

    OdpowiedzUsuń